LVT(A)-2

tech. údaje: LVT(A)-2
původ: USA
typ: obojživelné vozidlo
OSTATNÍ TTD
VÝVOJ:
Během vývoje LVT(A)1, vydala US Army požadavek na obrněnou verzi stroje LVT2. Nový stroj (pod vývojovým označením T33) měl tedy využít možnosti přepravy nákladu jako u stroje stroje LVT2 a zároveň měl být vybaven opancéřovaním kabiny a trupu jako u LVT(A)1. Mělo tedy jít o jakéhosi křížence mezi těmito dvěma stroji. Výrobou byly pověřeny firmy Roebling a Ford Motor Company, produkce byla pak pro US Army zahájena v roce 1943 s označením stroje LVT(A)2.

TECHNICKÉ PARAMETRY:
Kontrukce LVT(A)2 se od LVT2 téměř neliší. Zadní část trupu se u LVT2 rozdělovala na tři pláty. Tato část byla u LVT(A)2 zaměněna za jeden velký pancéřový plát. Další změnou jsou průzory kabiny, které jsou u LVT(A)2 malé a úzké oproti standartním velkým otvorům u LVT2. Dále je strop kabiny u LVT(A)2 vybaven dvěma otvory s periskopy. Po opancéřování kabin strojů LVT2 se však od sebe kabiny prakticky neliší a rozpoznat tyto dva stroje mezi sebou je pak velmi nesnadné.
Stejně jako se od LVT2 nezměnila konstrukce, nezměnilo se ani použití typu motoru. Zůstal tedy typ Continental W-670-9A o výkonu 250k. Maximální rychlost na souši dosahovala 30 km/h, ve vodě pak 12 km/h.
Výzbroj zahrnovala většinou jeden .50cal (12,7mm) kulomet M2HB a dva .30cal (7,62mm) kulomety M1919A4 umístěné buďto na kabině nebo po stranách nákladového prostoru. Přidání pancéřování si pak oproti LVT2 vyžádalo snížení přepravní kapacity. Ta mohla pojmout až 2250 kg nebo 18 pasažérů.

HISTORIE:
Se sériovou výrobou stroje LVT(A)2 se začalo v roce 1943, během kterého produkce dosáhla 200 kusů. Rok 1944 byl pak posledním rokem produkce. Od roku 1943 do roku 1944 bylo vyrobeno celkem 450 kusů stroje LVT(A)2.



zdroj: http://afvdb.50megs.com, Steven J. Zaloga: Amtracks: US Amphibious Assault Vehicles
LVT(A)2LVT(A)2 LVT(A)2